DG COMPUTER EDUCATION

Tuesday 19 June 2012

INDEX

INDEX
1. 1. 7. Using identifiers
1. 1. 8. Comments
1. 2. 2. Integer Type Family
1. 2. 2. 1. Integer types
1. 2. 2. 5. byte type
1. 2. 2. 6. short type
1. 2. 2. 7. int type
1. 2. 2. 8. long type
1. 2. 2. 9. long literal
1. 2. 3. 1. float and double
1. 2. 3. 2. float type
1. 2. 3. 3. float type literal
1. 2. 3. 4. double type
1. 2. 4. Character
1. 2. 4. 1. Using Characters
1. 2. 4. 3. Character Literals
1. 2. 5. Boolean
1. 2. 5. 1. Using Booleans
1. 2. 5. 2. Boolean Literals
1. 2. 6. Array
1. 2. 6. 1. Introduction to Arrays
1. 2. 6. 3. Multidimensional Arrays
1. 2. 6. 4. Jagged array
1. 2. 6. 7. Arrays length
1. 2. 6. 9. Create Fibonacci Series
1. 2. 7. Data Type Casting
1. 2. 7. 5. The Type Promotion Rules
1. 3. Operators
1. 3. 1. Operators
1. 3. 2. 5. The Modulus Operator
1. 3. 3. Logical Operators
1. 3. 3. 1. Relational Operators
1. 3. 3. 3. Boolean Logical Operators
1. 3. 4. The ? Operator
1. 3. 5. Bitwise Operators
1. 3. 5. 3. The Left Shift
1. 3. 5. 4. The Right Shift
1. 3. 5. 5. The Unsigned Right Shift
1. 3. 6. Operator Precedence
1. 5. 1. If statement
1. 5. 1. 1. Simplest if statement
1. 5. 1. 3. If else statement
1. 5. 1. 4. Nested if statements
1. 5. 1. 5. The if-else-if Ladder
1. 5. 2. Switch statement
1. 5. 2. 1. switch statement syntax
1. 5. 2. 3. Nested switch Statements
1. 5. 3. While statement
1. 5. 3. 1. Using while loop
1. 5. 4. Do while statement
1. 5. 4. 1. Using do-while statement
1. 5. 5. For statement
1. 5. 5. 1. for Loop syntax
1. 5. 5. 2. Using the Comma
1. 5. 5. 3. For Loop Variations
1. 5. 5. 5. Nested for Loops
1. 5. 5. 6. Enhanced for loop
1. 5. 6. Break statement
1. 5. 7. Continue statement
1. 5. 7. 1. Using continue
1. 5. 8. Return statement
2. Class
2. 1. 1. Introducing Classes
2. 1. 2. A Simple Class
2. 1. 4. Method
2. 1. 4. 2. Recursion
2. 1. 4. 3. Method with Parameters
2. 1. 4. 7. The main() Method
2. 1. 5. Constructors
2. 1. 5. 1. Using Constructors
2. 1. 5. 2. Overloading Constructors
2. 1. 6. this Keyword
2. 1. 7. A Demo Class
2. 2. 1. Garbage Collection
2. 3. Inner Classes
2. 4. Inheritance
2. 4. 1. Inheritance Basics
2. 4. 3. Using super keyword
2. 4. 4. Method Overriding
2. 4. 4. 1. What is Method Overriding
2. 4. 4. 4. Dynamic Method Dispatch
2. 4. 5. final variables
2. 6. Object class
2. 6. 1. The Object Class
2. 7. Package
2. 7. 2. Importing Packages
2. 7. 3. Source Files
2. 8. 1. Access Control
2. 9. Interface
2. 11. instanceof
2. 11. 1. Using instanceof
3. 1. Numbers
3. 1. 1. Number class
3. 1. 2. Byte
3. 1. 2. 1. Byte class
3. 1. 2. 5. Decode a string to a byte
3. 1. 2. 8. Compare two byte values
3. 1. 3. Short
3. 1. 3. 1. Short class
3. 1. 3. 9. Compare two short values
3. 1. 4. Float
3. 1. 4. 1. Float class
3. 1. 4. 3. Create a Float object
3. 1. 4. 5. Compare two float objects
3. 1. 4. 6. Infinite and Not A Number
3. 1. 4. 10. Bit oriented
3. 1. 5. Double
3. 1. 5. 1. Double class
3. 1. 5. 2. Constants in Double class
3. 1. 5. 3. Double class Constructor
3. 1. 5. 5. Compare two double values
3. 1. 5. 10. Bit oriented
3. 1. 6. Long
3. 1. 6. 1. Long class
3. 1. 6. 3. Constructors from Long
3. 1. 6. 7. Compare two long values
3. 1. 7. Integer
3. 1. 7. 1. Integer class
3. 1. 7. 7. Convert string to integer
3. 1. 7. 8. Convert integer to string
3. 1. 7. 10. Bit oriented operation
3. 1. 7. 13. Get the sign of an Integer
3. 1. 8. BigInteger
3. 1. 8. 1. BigInteger class
3. 1. 9. BigDecimal
3. 1. 9. 1. BigDecimal class
3. 1. 9. 3. Rounding mode
3. 1. 9. 4. Create BigDecimals
3. 1. 9. 7. Compare two BigDecimal
3. 1. 9. 8. Move decimal point
3. 1. 9. 9. Scale and precision
3. 1. 9. 11. Remove the trailing zeros
3. 1. 10. Currency
3. 1. 10. 1. Currency class
3. 2. Boolean
3. 2. 1. Boolean class
3. 3. 1. Character
3. 3. 1. 1. Character class
3. 3. 1. 4. Check the character type
3. 3. 1. 6. Change character case
3. 3. 1. 7. Compare two characters
3. 3. 2. String
3. 3. 2. 1. String class
3. 3. 2. 2. String Literals
3. 3. 2. 4. String Concatenation
3. 3. 2. 7. Create string objects
3. 3. 2. 9. Compare two string value
3. 3. 2. 10. equals( ) vs ==
3. 3. 2. 12. Format a string
3. 3. 2. 14. Get byte array from string
3. 3. 2. 15. Get char array from string
3. 3. 2. 17. Match or replace a string
3. 3. 2. 19. Convert string case
3. 3. 2. 21. Arrays of strings
3. 3. 3. StringBuffer
3. 3. 3. 1. StringBuffer class
3. 3. 3. 5. Capacity and length
3. 3. 3. 6. Char index
3. 3. 4. StringBuilder
3. 3. 4. 1. StringBuilder class
3. 3. 4. 4. Capacity and length
3. 3. 4. 5. Search sub string
3. 3. 4. 6. Chars in StringBuilder
3. 4. Date Calendar
3. 4. 1. Date
3. 4. 1. 1. Date class
3. 4. 1. 2. Create Date object
3. 4. 1. 3. Compare two Date value
3. 4. 2. Calendar
3. 4. 2. 1. Calendar class
3. 4. 2. 7. Calendar and display name
3. 4. 2. 8. Is lenient
3. 4. 3. GregorianCalendar
3. 4. 3. 1. GregorianCalendar class
3. 4. 4. Time Zone
3. 4. 4. 1. TimeZone class
3. 4. 4. 2. Create TimeZone
3. 4. 4. 5. Get daylight saving
3. 4. 4. 6. Get timezone id
3. 4. 5. Date Format
3. 4. 5. 1. DataFormat class
3. 4. 5. 1. 1. DateFormat class Introduction
3. 4. 5. 1. 2. Create new DateFormat instance
3. 4. 5. 1. 3. Constants from DateFormat
3. 4. 5. 1. 4. Format a date
3. 4. 5. 1. 5. Get all locales
3. 4. 5. 1. 6. Parse string to get Date
3. 4. 5. 2. SimpleDataFormat class
3. 4. 5. 2. 4. Use various format
3. 5. Math
3. 5. 1. Math class
3. 5. 2. Constant E and PI
3. 5. 7. Copy sign
3. 5. 8. Raise the power
3. 5. 9. Get exponent
3. 5. 10. sqrt(x2 +y2)
3. 5. 11. IEEE remainder
3. 5. 12. logarithm
3. 5. 13. Max, min value
3. 5. 14. Next value
3. 5. 15. Random
3. 5. 19. Get the sign
3. 6. System
3. 6. 1. System class
3. 6. 2. Standard Stream
3. 6. 3. Copy array
3. 6. 6. Current system time
3. 7. Runtime
3. 7. 1. Runtime class
3. 7. 4. Shut down hook
3. 8. 5. Start a new process
4. 1. Introduction
4. 2. Collection
4. 2. 9. Clear a collection
4. 3. List
4. 3. 1. List
4. 3. 1. 1. List interface
4. 3. 1. 2. Add element to List
4. 3. 1. 3. Clear a List
4. 3. 1. 5. Compare two Lists
4. 3. 1. 6. Get the element index
4. 3. 1. 7. Get Iterator from a List
4. 3. 1. 8. Remove element from List
4. 3. 1. 9. Get/set element
4. 3. 1. 10. List size and empty flag
4. 3. 1. 12. Convert List to Array
4. 3. 2. ArrayList
4. 3. 2. 1. ArrayList Class
4. 3. 2. 2. Create ArrayList object
4. 3. 2. 3. Add to ArrayList
4. 3. 2. 4. Clear an ArrayList
4. 3. 2. 9. Get object for index
4. 3. 2. 10. Remove from ArrayList
4. 3. 2. 12. If ArrayList is empty
4. 3. 2. 13. Convert ArrayList to array
4. 3. 3. LinkedList
4. 3. 3. 1. LinkedList class
4. 3. 3. 2. Create LinkedList
4. 3. 3. 3. Add element to LinkedList
4. 3. 3. 8. Peek the element
4. 3. 3. 10. Get the index of an element
4. 3. 3. 15. Convert LinkedList to Array
4. 3. 4. Vector
4. 3. 4. 1. Vector class
4. 3. 4. 2. Create Vector objects
4. 3. 4. 4. Size and capacity
4. 3. 4. 6. Clone a vector
4. 3. 4. 10. Compare two vectors
4. 3. 4. 11. Get element from vector
4. 3. 4. 12. Is vector empty
4. 3. 4. 13. Get element index
4. 3. 4. 16. Replace element in a vector
4. 3. 4. 17. Get a sub list from a list
4. 3. 4. 18. Convert Vector to Array
4. 4. Set
4. 4. 1. HashSet
4. 4. 1. 1. HashSet class
4. 4. 1. 2. Add element to hash set
4. 4. 1. 3. Clear a hash set
4. 4. 1. 4. Clone a hash set
4. 4. 2. TreeSet
4. 4. 2. 1. TreeSet class
4. 4. 2. 2. Create TreeSet objects
4. 4. 2. 3. Add elements to a TreeSet
4. 4. 2. 5. Clear a TreeSet
4. 4. 2. 6. Clone a TreeSet
4. 4. 2. 12. Is this TreeSet empty
4. 4. 2. 15. Remove element from TreeSet
4. 4. 3. LinkedHashSet
4. 4. 3. 1. LinkedHashSet class
4. 4. 4. EnumSet
4. 5. Collections
4. 5. 1. Collections
4. 5. 3. Do binary search
4. 5. 4. Add to a collection
4. 5. 5. Check collections
4. 5. 9. Fill a list
4. 5. 10. Check for frequency
4. 5. 14. Create set from a map
4. 5. 16. Reverse a list
4. 5. 19. Create singleton
4. 5. 20. Sort a list
4. 6. Arrays
4. 6. 1. Arrays
4. 6. 5. Deep equals
4. 6. 6. Deep hash code
4. 6. 7. Deep to string
4. 6. 8. Compare two arrays
4. 6. 9. Fill value to array
4. 6. 11. Sort an array
4. 7. Iterable
4. 7. 1. Iterable
4. 8. Deque
4. 8. 1. Deque
4. 9. Queue
4. 9. 1. Queue
4. 10. Comparable
4. 10. 1. Comparable
4. 11. Stack
4. 11. 1. Stack
5. 1. File
5. 1. 1. File
5. 1. 3. Create file object
5. 1. 6. Create a file
5. 1. 7. Delete a file
5. 1. 11. Is this file hidden
5. 1. 13. Get the file size
5. 1. 16. Get parent file
5. 1. 20. Rename file
5. 2. 1. InputStream
5. 2. 2. FileInputStream
5. 2. 2. 1. FileInputStream class
5. 2. 4. ObjectInputStream
5. 2. 4. 1. ObjectInputStream class
5. 2. 5. SequenceInputStream
5. 2. 5. 1. SequenceInputStream class
5. 2. 6. BufferedInputStream
5. 2. 6. 1. BufferedInputStream class
5. 3. 1. OutputStream
5. 3. 2. FileOutputStream
5. 3. 2. 1. FileOutputStream class
5. 3. 4. ObjectOutputStream
5. 3. 4. 1. ObjectOutputStream class
5. 3. 6. DataOutputStream
5. 3. 6. 1. DataOutputStream class
5. 4. 1. Reader
5. 4. 2. BufferedReader
5. 4. 2. 1. BufferedReader class
5. 4. 3. CharArrayReader
5. 4. 3. 1. CharArrayReader class
5. 4. 4. InputStreamReader
5. 4. 4. 1. InputStreamReader class
5. 4. 5. StringReader
5. 4. 5. 1. StringReader class
5. 4. 6. FileReader
5. 4. 6. 1. FileReader class
5. 4. 7. LineNumberReader
5. 4. 7. 1. LineNumberReader class
5. 5. 1. Writer
5. 5. 2. BufferedWriter
5. 5. 2. 1. BufferedWriter class
5. 5. 3. CharArrayWriter
5. 5. 3. 1. CharArrayWriter class
5. 5. 4. OutputStreamWriter
5. 5. 4. 1. OutputStreamWriter class
5. 5. 5. PrintWriter
5. 5. 5. 1. PrintWriter class
5. 5. 6. StringWriter
5. 5. 6. 1. StringWriter class
5. 5. 7. FileWriter
5. 5. 7. 1. FileWriter class
6. 1. Introduction
6. 1. 1. What is Reflection
6. 2. Class
6. 2. 1. Class
6. 2. 3. Get class name
6. 2. 4. Get constructors
6. 2. 6. Get Modifiers
6. 2. 7. Get package
6. 2. 8. Check class type
6. 2. 9. Create new instance
6. 3. Constructor
6. 3. 1. Constructor
6. 4. Field
6. 4. 1. Field
6. 5. Method
6. 5. 1. Method
6. 5. 3. Invoke a method
6. 6. Modifier
6. 6. 1. Modifier
6. 7. Package
6. 7. 1. Package class
6. 7. 3. Get all packages
6. 7. 4. Get the annotations
6. 8. Array
6. 8. 1. Array
6. 8. 5. Set value to an Array 





What is Java?

Java allows you to play online games, chat with people around the world, calculate your mortgage interest, and view images in 3D, just to name a few. It's also integral to the intranet applications and other e-business solutions that are the foundation of corporate computing.

No comments:

Post a Comment